20 Ιουλ 2022

Δίνουμε τη μάχη της αλληλεγγύης!

 Δίνουμε τη μάχη της αλληλεγγύης!

Αυτή την κρίσιμη στιγμή οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δίνουν τη μάχη της αλληλεγγύης και της στήριξης στους πυροσβέστες και τους εθελοντές που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αλλά και σε όσους και όσες έχουν πληγεί είδαν τους κόπους μίας ζωής να γίνονται στάχτη από τις πυρκαγιές.
Κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με επικεφαλής την Γραμματέα Ράνια Σβίγκου και τον αναπλ. Γραμματέα Γ. Βασιλειάδη καθώς και τον τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη Χρ. Σπίρτζη βρίσκεται από το πρωί στις πληγείσες από την πυρκαγιά περιοχές στην Αττική και συμμετείχε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Γέρακα-Παλλήνης με τη συμμετοχή του δημάρχου Παλλήνης Αθ. Ζούτσου και άλλων δημάρχων της περιοχής.
Παράλληλα, το κλιμάκιο παρέδωσε είδη πρώτης ανάγκης από την Αλληλεγγύη για Όλους στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου για τις ανάγκες των πληγέντων, των πυροσβεστών και των εθελοντών. Οι οργανώσεις μας στην Αττική συνεχίζουν να συλλέγουν είδη πρώτης ανάγκης για να διατεθούν στους πυρόπληκτους και να στηρίξουν τους άντρες και τις γυναίκες της πυροσβεστικής καθώς και τους εθελοντές.
Καλούμε τους πολίτες με όποιον τρόπο μπορούν να στηρίξουν τις κινήσεις αλληλεγγύης που αναπτύσσονται αυτή τη στιγμή.
Η Πολιτεία οφείλει άμεσα να στηρίξει όσες και όσους έχουν πληγεί από τις καταστροφικές πυρκαγιές.
Η αλληλεγγύη είναι η δύναμη της κοινωνίας.
(ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία)

18 Ιουλ 2022

Μάγκυ Δούση: «Κινδυνεύουμε να καταγραφούμε στην ιστορία ως μία ακόμα χαμένη γενιά»


Είναι νέα, δυναμική, μορφωμένη, γεμάτη με όνειρα και φιλοδοξίες. Εκλέχθηκε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ και εκπροσωπεί επάξια τη νέα γενιά της αριστεράς που έρχεται με «αέρα» ανανέωσης.
Η Μάγκυ Δούση, στην άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο emea.gr, μιλά για την ανανέωση που επιχειρείται στον ΣΥΡΙΖΑ, για το πώς βλέπουν οι νέοι της αριστεράς το μέλλον τους στην Ελλάδα, για την οικονομία και τα δημόσια πανεπιστήμια.

«Στο κόμμα μας δεν υπάρχουν ούτε πολιτικά τζάκια ούτε κληρονομικά δικαιώματα», τόνισε χαρακτηριστικά η κα. Δούση, υπογραμμίζοντας ότι «για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η διαρκής ανανέωση είναι θέμα κουλτούρας, αλλά και πολιτικής στρατηγικής».

Παράλληλα, «καυτηρίασε» την οικονομική πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση αναφορικά με την στήριξη και ένταξη των νέων στην αγορά εργασίας.

«Υποσχέθηκε brain gain και πυροδοτεί ένα νέο Brain drain. Εν έτει 2022, οι «τάσεις φυγής» των νέων δείχνουν να παραμένουν σε μνημονιακά επίπεδα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει κατορθώσει μέσα σε μόλις τρία χρόνια να διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις», τόνισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, τάχθηκε κατά της ίδρυσης πανεπιστημιακής αστυνομίας, τονίζοντας με έμφαση ότι «η ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας είναι δείκτης φόβου ενός καθεστώτος και αποτελεί μορφή προληπτικής καταστολής του κύματος θυμού και οργής των νέων που δεν μπορούν πια να δημιουργήσουν και να επιβιώσουν στην ίδια τους τη χώρα».

Ποιες είναι οι προτεραιότητες ενός νέου ανθρώπου όπως εσείς, πέρα από κόμματα και ιδεολογίες, στην Ελλάδα του 2022;

Μ. Δούση: Ανήκω στη γενιά που σπούδασε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Πήρε πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, έμαθε ξένες γλώσσες, ανέπτυξε μια πρωτοφανή σχέση με την τεχνολογία, αλλά αδυνατεί να επιβιώσει. Κινδυνεύουμε να καταγραφούμε στην ιστορία ως μία ακόμα χαμένη γενιά, όπως αυτή που μεγάλωσε και ενηλικιώθηκε μεταξύ των δυο παγκόσμιων πολέμων. Πολλοί άνθρωποι της γενιάς μου επιστρέφουν στον πατρικό τους μη μπορώντας να καλύψουν πια το κόστος ενοικίου, ο μισθός τους εξανεμίζεται την 2η ή την 3η εβδομάδα του μήνα και αδυνατούν να εκμεταλλευτούν όλη αυτή τη γνώση, τις δεξιότητες και την κατάρτιση που έχουν για να δημιουργήσουν. Για το ότι δεν υπάρχουν οι συνθήκες όχι για να ευημερήσει αυτή η γενιά, η γενιά μου, αλλά για να επιβιώσει και για το ότι υπονομεύεται το μέλλον και των επόμενων γενιών δεν είναι ένα γεγονός άσχετο με τα κόμματα και τις ιδεολογίες, γιατί αυτά μέσω της διακυβέρνησης καθορίζουν τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που έχουμε. Στην Ελλάδα η ακραία συντηρητική κυβέρνηση Μητσοτάκη ευθύνεται καθοριστικά για τα αδιέξοδα που σας περιέγραψα.

Εκλεγήκατε στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, τι κρατάτε και τι αφήνετε στην άκρη από το πολυσυζητημένο Συνέδριο του κόμματος σας;

Μ. Δούση: Το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επικύρωσε με εμφατικό τρόπο το άνοιγμα του κόμματος σε όλες τις προοδευτικές δυνάμεις του τόπου και ενέκρινε ένα κείμενο πολιτικών θέσεων το οποίο περιγράφει με πειστικό τρόπο το κοινωνικό και εθνικό όφελος που θα προκύψει από μια νέα κυβέρνηση μετά την νίκη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του Αλέξη Τσίπρα. Θα χαρακτήριζα το συνέδριο αυτό αφετηρία μιας νέας εποχής, όχι μόνο γιατί κατοχύρωσε την ισότιμη συμμετοχή ανδρών και γυναικών σε όλα τα επίπεδα, αλλά και γιατί με την έγκριση της άμεσης εκλογής πρόεδρου και κεντρικής επιτροπής από το σύνολο των μελών του κόμματος δημιουργεί ένα θετικό πρότυπο για την πολική ζωή του τόπου.

Πιστεύετε ότι η συνύπαρξη των νέων με τα παλαιά στελέχη στο κόμμα σας θα είναι αρμονική και θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα;

Μ. Δούση: Στο κόμμα μας δεν υπάρχουν ούτε πολιτικά τζάκια ούτε κληρονομικά δικαιώματα. Αυτό σημαίνει ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η διαρκής ανανέωση είναι θέμα κουλτούρας, αλλά και πολιτικής στρατηγικής. Ήμασταν ένα κόμμα λίγων χιλιάδων μελών όταν το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση. Στο νέο κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνεται υπάρχει η ανάγκη από νέες μορφές πολιτικής οργάνωσης και σύγχρονα συμμετοχικά εργαλεία που μπορούν να εμπνεύσουν ανθρώπους κάθε ηλικίας να ενταχθούν σε έναν σύγχρονο πολιτικό φορέα και αυτό επιδιώξαμε. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να έχει περισσότερα από 180.000 μέλη.

Στελέχη της κυβέρνησης επισημαίνουν ότι λαμβάνουν μέτρα για την απασχόληση των νέων, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να βρουν στην Ελλάδα καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Μ. Δούση: Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα καλές αμειβόμενες θέσεις εργασίας η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει για τον πρόεδρο της ΔΕΗ που επιβραβεύει τον εαυτό του με προκλητικά ποσά και για κάποιες άλλες λίγες ανάλογες περιπτώσεις. Για όλους τους άλλους η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει κατορθώσει μέσα σε μόλις τρία χρόνια να διαλύσει τις εργασιακές σχέσεις, να καταργήσει μέχρι και το 8ωρο και άφησε την αγορά να «αυτορυθμίζεται» ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα το συνδυασμό υπερεργασίας και υπαμοιβής. Αυτό καταστρέφει οριζόντια και την αγορά και υπονομεύει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια. Υποσχέθηκε brain gain και πυροδοτεί ένα νέο Brain drain. Εν έτει 2022, οι «τάσεις φυγής» των νέων δείχνουν να παραμένουν σε μνημονιακά επίπεδα. Όπως επίσης είναι γεγονός η Νέα Δημοκρατία και η διακυβέρνησή της έχει πια ταυτιστεί με μια πραγματικότητα που οι νέοι άνθρωποι αποζητούν το μέλλον τους μακριά από τη χώρα τους.

Εάν στην διακυβέρνηση της χώρας βρισκόταν ο ΣΥΡΙΖΑ ποια μέτρα θα ελάμβανε για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της Ελλάδας;

Μ. Δούση: Έχουμε δεσμευτεί για την άμεση αύξηση του κατώτατου στα 800 ευρώ και τη θεσμική θωράκιση του 8ωρου, της υπερωριακής απασχόλησης, αλλά και του εργασιακού περιβάλλοντος για κάθε εργαζόμενο και κάθε εργαζόμενη. Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τόσο η προστασία της εργασίας όσο και η ενίσχυση του εισοδήματος των εργαζομένων αποτελούν ισχυρά αναπτυξιακά μέτρα. Ταυτόχρονα, μέσα από την αύξηση επιρροής του δημοσίου στο συστημικό τραπεζικό σύστημα και μέσα από την εφαρμογή ευέλικτων χρηματοοικονομικών εργαλείων θα ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα με έμφαση στην παραγωγική διαδικασία. Θέλω να επισημάνω ότι σε αντίθεση με την οικονομική πραγματικότητα που παρουσιάζουν φιλοκυβερνητικά μέσα, η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε μία χώρα που το 93% του ΑΕΠ αφορά στην κατανάλωση και αυτό δείχνει ότι η κυβέρνηση μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια, όχι στην ανάπτυξη, αλλά στην χρεοκοπία.

Έχετε ζήσει την κομματικοποίηση μέσα στα πανεπιστήμια από πολύ κοντά. Πιστεύετε ότι πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα ώστε να σταματήσουν οι ξυλοδαρμοί και οι καταστροφές στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μας;

Μ. Δούση: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επί 3 χρόνια, αλλά και συστηματικά από το 2017 συκοφαντεί και υπονομεύει τα δημόσια πανεπιστήμια με προφανή στόχο την προώθηση πελατείας στα κάθε λογής ιδιωτικά κολλέγια. Είναι συνειδητή προσπάθεια παραπληροφόρησης ότι στα πανεπιστήμια αναπτύσσονται ποινικές συμπεριφορές κι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός πως είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι φορές που οι πρυτάνεις έκαναν χρήση του δικαιώματός τους να καλέσουν την αστυνομία σε πανεπιστημιακό χώρο, τα τελευταία χρόνια 3 χρόνια. Και αυτό δεν είναι κάτι που εγώ διατείνομαι, αλλά το περιγράφει και ο π. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη της κυβέρνησης σε απάντησή του μετά από σχετική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Αυτό σημαίνει ότι η ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομία είναι δείκτης φόβου ενός καθεστώτος και αποτελεί μορφή προληπτικής καταστολής του κύματος θυμού και οργής των νέων που δεν μπορούν πια να δημιουργήσουν και να επιβιώσουν στην ίδια τους τη χώρα.


20 Ιουν 2022

Πρόσκληση σε συζήτηση για τις 5+1 δεσμεύσεις για μια προοδευτική διακυβέρνηση.


Οι Οργανώσεις Μελών Άνω Πετραλώνων-Θησείου και Κάτω Πετραλώνων σας καλούν
την Πέμπτη 23 Ιουνίου στις 19:30 
στην πλατεία Εργατικής Πρωτομαγιάς στα Κάτω Πετράλωνα (Πειραιώς & Εχελιδών)
σε μια ανοιχτή συζήτηση για τις 5+1 δεσμεύσεις για μια προοδευτική διακυβέρνηση.
Θα συνομιλήσουμε με τους βουλευτές της  Α' Αθήνας :
Χριστοφόρο Βερναρδάκη
Νίκος Βούτση
Νίκο Φίλη


--

Πρόσκληση σε συζήτηση για τις 5+1 δεσμεύσεις για μια προοδευτική διακυβέρνηση.


Οι Οργανώσεις Μελών Άνω Πετραλώνων-Θησείου και Κάτω Πετραλώνων σας καλούν
την Πέμπτη 23 Ιουνίου στις 19:30 
στην πλατεία Εργατικής Πρωτομαγιάς στα Κάτω Πετράλωνα (Πειραιώς & Εχελιδών)
σε μια ανοιχτή συζήτηση για τις 5+1 δεσμεύσεις για μια προοδευτική διακυβέρνηση.
Θα συνομιλήσουμε με τους βουλευτές της  Α' Αθήνας :
Χριστοφόρο Βερναρδάκη
Νίκος Βούτση
Νίκο Φίλη


11 Ιουν 2022

ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΏΝΩΝ & ΘΗΣΕΊΟΥ: Στεκόμαστε στο πλευρό του σύντροφου μας, Γιάννη Μπουρνού!


Η αήθης επίθεση που δέχεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα ο σύντροφός μας Γιάννης Μπουρνούς, είναι ενάντια σε κάθε αρχή του κράτους δικαίου.
Στεκόμαστε στο πλάι του συντρόφου μας Γιάννη και στην οικογένεια του, και δε θα επιτρέψουμε να γίνουν βορά στις πατριδοκάπηλες προεκλογικές μεθοδεύσεις του κ. Μητσοτάκη και της κυβέρνησης του.
Σε μια προσπάθεια να καλύψει την ανεπάρκεια του υπουργού Άμυνας, τη δυσοσμία από τα καθημερινά σκάνδαλα κάθε είδους των πεπραγμένων της κυβέρνησης του, αλλά και στον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από την δυσβάστακτη ακρίβεια που την μαστίζει εξαιτίας των αντιλαϊκών πολίτικων του, η Μητσοτάκης ΑΕ πετάει λάσπη στον ανεμιστήρα, εξεγείρει και χαϊδεύει τα εθνικιστικά ένστικτα του ακροατηρίου του.
Καλούμε τον κ. Μητσοτάκη να ανασκευάσει το κλίμα που δημιούργησε εναντίον του Γιάννη Μπουρνού, διότι θα θεωρηθεί ηθικός αυτουργός και θα λογοδοτήσει σε περίπτωση που συμβεί οτιδήποτε στον συντρόφο μας και την οικογένεια του.

Οργάνωση Μελών Άνω Πετραλώνων κ Θησείου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.


9 Ιουν 2022

Ολες και Ολοι απόψε στην συζήτηση με την Ρένα Δούρου και τον Χριστόφορο Βερναρδάκη στην Πλατεία Ελπίδος στα Ανω Πετράλωνα

Αλ. Τσίπρας: Πολιτική αλλαγή για να αντιμετωπίσουμε την κρίση ακρίβειας

Συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στην εφημερίδα «Ροδιακή»

- Κύριε πρόεδρε, εδώ στον Νότο, όπως κι εσείς βλέπετε και ξέρετε, έχουμε πολλούς λόγους να είμαστε θυμωμένοι κι απογοητευμένοι με αυτό που συνηθίζουμε να λέμε «κεντρική εξουσία». Η νησιωτικότητα είναι από μόνη της ένα «βαρύ φορτίο» για όλους εμάς που έχουμε αποφασίσει να ζήσουμε εδώ - γαντζωμένοι στο Αιγαίο μας, αλλά η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές νιώθουμε αβοήθητοι και αδικημένοι. Μπορεί να αλλάξει αυτό και να ανατραπεί σε μόνιμη βάση;

Είναι στο χέρι της συντεταγμένης πολιτείας να μετατρέψει, όπως λέτε, το «βαρύ φορτίο» της νησιωτικότητας για τους κατοίκους τους σε ένα μοναδικό προνόμιο. Η Ελλάδα είναι συνυφασμένη με τη θάλασσα και τα νησιά της και είμαστε υποχρεωμένοι να εξασφαλίζουμε όρους ισότιμης και ασφαλούς διαβίωσης των νησιωτών.

Αυτή άλλωστε είναι η Συνταγματική επιταγή που όλες οι Κυβερνήσεις οφείλουν να σέβονται και να εφαρμόζουν. Ειδικά οι νησιώτες των ακριτικών νησιών του Αιγαίου, που πολλές φορές, σε διάφορες κρίσεις, έχουν επιδείξει ψυχραιμία και έχουν αποδείξει την αλληλεγγύη και την ανθρωπιά τους, οφείλουν να προστατεύονται και να ενισχύονται μέσα από ένα πλέγμα πολιτικών που στόχο θα έχουν την ανάπτυξη, τη βελτίωση της καθημερινότητας και, αν θέλετε, θα αποτελούν και μια αναγνώριση για το γεγονός ότι επιμένουν να κατοικούν και να ονειρεύονται σε αυτούς τους τόπους, παρά τις αντιξοότητες.

Αυτό η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το έκανε πράξη, ιδρύοντας συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο για τη Νησιωτική Πολιτική, σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας το Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενισχύοντας τα νησιά μέσω του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι, ΙΙ» και μέσω Ειδικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, βάζοντας ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των υπηρεσιών Υγείας της νησιωτικής χώρας, προχωρώντας σε ένα ράλι εγκατάστασης και λειτουργίας αφαλατώσεων και πολλά άλλα.

Ωστόσο οφείλουμε να διασφαλίσουμε καλύτερους όρους ασφάλειας των νησιωτών με την αναβάθμιση των μονάδων Υγείας και τη διασφάλιση της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του κράτους, προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες οι περιπτώσεις που κάποιος θα πρέπει να φύγει από το νησί του για να εξυπηρετηθεί. Οφείλουμε να ενισχύσουμε τη νησιωτική και τη νεανική επιχειρηματικότητα και να διαφοροποιήσουμε το μοντέλο ανάπτυξης των νησιών σε ένα πιο βιώσιμο πλαίσιο. Ενώ ταυτόχρονα, απαντώντας και στις ανάγκες των καιρών, θα πρέπει να διασφαλίσουμε την ενεργειακή τους αυτονομία, με την εγκατάσταση ΑΠΕ μέσω ενεργειακών κοινοτήτων, με στόχο την αυτοπαραγωγή και την αυτοκατανάλωση.

- Η ακρίβεια σε όλες τις διαστάσεις της, που σήμερα τσακίζει τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και την κοινωνία μας, γιατί θα πρέπει να χρεώνεται στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και όχι σε μια διεθνή συγκυρία που έχει εκτινάξει τα πάντα στο «κόκκινο»;

Δεν χρειάζονται παρά μόνο μερικά στοιχεία που νομίζω είναι εξαιρετικά χρήσιμα για τους αναγνώστες σας. Τον Μάιο που μας πέρασε, οι τιμές στο ρεύμα στη χώρα μας ήταν κατά 61%, ακριβότερες σε σχέση με τον περσινό Μάιο ενώ στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης η αντίστοιχη αύξηση ήταν 39%.

Γιατί συνέβη αυτό; Γιατί εδώ πληρώνουμε τη ρήτρα Μητσοτάκη. Τη ρήτρα αναπροσαρμογής, που παίρνει όλες τις αυξήσεις και όλα τα υπερκέρδη των παραγωγών ενέργειας και τα μεταβιβάζει αυτούσια στον καταναλωτή.

Πληρώνουμε πανάκριβα την επιλογή του κ. Μητσοτάκη να ιδιωτικοποιήσει το 17% της ΔΕΗ, λίγο πριν ξεσπάσει η ενεργειακή κρίση. Και πληρώνουμε επίσης τη βίαιη και χωρίς σχέδιο απολιγνιτοποίηση, η οποία οδήγησε τελικά τη χώρα να προσδεθεί στο εισαγόμενο – και καθόλου «πράσινο» προφανώς - φυσικό αέριο.

Σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης δεν έχουν γίνει αυτά. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, τα κράτη μεριμνούν για να μην κοπεί το ρεύμα στους πολίτες που δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς. Εδώ, αντίθετα έχουμε 1.200 εντολές διακοπής ρεύματος, σε εκατοντάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα.

Την ίδια ώρα που ο κ. Στάσσης, ο διοικητής που διόρισε η κυβέρνηση της ΝΔ στη ΔΕΗ κάνει ζωή χαρισάμενη. Ο προηγούμενος διοικητής επί των ημερών μας είχε 60.000 ευρώ μισθό. Αυτός παίρνει 360.000 ευρώ και δίνει bonus 16 εκατομμυρίων στον εαυτό του.
Ξέρετε όμως τι είναι πιο προκλητικό απ' όλα; Ότι ακούμε θρασύτατα τον κ. Μητσοτάκη και τα κυβερνητικά στελέχη να αρνούνται οποιοδήποτε μέτρο ανακούφισης των πολιτών με πρόσχημα ότι δεν αντέχουν τα κρατικά ταμεία.

Τα ίδια ταμεία στα οποία έκαναν έφοδο εδώ και μια τριετία, ημέτεροι, κολλητοί, κουμπάροι και φίλοι του καθεστώτος Μητσοτάκη. Ένα καθεστώς που για να ελέγξει την ενημέρωση, μοίρασε εκατομμύρια από την πρώτη σε ΜΜΕ με τις περίφημες λίστες Πέτσα και έχει μοιράσει συνολικά 7 δισ. σε απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς.

Ένα καθεστώς που έκοψε τη 13η σύνταξη που καθιερώσαμε εμείς με το που βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια και με το «καλημέρα» την καταργήσανε. 2020, 2021 και 2022, πάνω από 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ αντί να πάνε στους δικαιούχους, όπως είχαμε νομοθετήσει, πήγαν για να κλείσουν τις μαύρες τρύπες που ανοίγουν με την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης. Πήγαν δηλαδή στα funds που έρχονται να καρπωθούν τον κόπο και τις εισφορές των εργαζομένων, για να κλείσουν τις δημοσιονομικές τρύπες από την ιδιωτικοποίηση του ασφαλιστικού.

Όποιος κυβερνά έχει την ευθύνη να βγάζει τη χώρα από τα δύσκολα, σε κάθε συγκυρία όσο πολύπλοκη και αν είναι, όπως η σημερινή. Όχι να εκμεταλλεύεται τα δύσκολα για να ευνοήσει τα συμφέροντα που τον στηρίζουν και να κάνει αβίωτη τη ζωή των πολιτών. Η χώρα έχει και τα εργαλεία και τους τρόπους για να αντιμετωπίσει την κρίση της ακρίβειας, αλλά χρειάζεται εδώ και τώρα μια μεγάλη πολιτική αλλαγή, για να αναλάβει μια κυβέρνηση με σοβαρότητα, σχέδιο και βούληση να προχωρήσει άμεσα σε τομές που θα ανακουφίσουν κάθε νοικοκυριό και κάθε επιχείρηση. Αυτή η κυβέρνηση θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.

- Ο τουρισμός, είναι γεγονός ότι αποτελεί την πιο εύθραυστη και ευάλωτη βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο κι εμείς εδώ στα νησιά μας ξέρουμε για τα καλά τι σημαίνει αυτό, τις τελευταίες δεκαετίες και ειδικά τα τελευταία χρόνια. Μήπως θα έπρεπε να δημιουργηθεί ένα μόνιμο σχέδιο θωράκισης για τους ανθρώπους που εργάζονται εποχικά, έτσι ώστε να μην καρδιοχτυπούν κάθε χρόνο, πόσο καιρό θα δουλέψουν και αν θα καταφέρουν να βγάλουν τον χειμώνα;


Δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίο η ΝΔ αντιμετώπισε τους εποχικά εργαζομένους, ιδίως την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, ήταν εξευτελιστικός και εξοντωτικός. Χιλιάδες άνθρωποι του επισιτισμού και του Τουρισμού έμειναν εκτός μέτρων στήριξης λόγω της έλλειψης σαφούς πλαισίου για την προστασία των εποχικών επιχειρήσεων και των εποχικά εργαζομένων.

Φέτος, δε, που με την άρση των μέτρων επανεκκινεί ο Τουρισμός, έχοντας η Κυβέρνηση αποδυναμώσει πλήρως το ΣΕΠΕ, με τον ΕΦΚΑ να είναι υποστελεχωμένος και έχοντας διαλύσει πλήρως την εργατική νομοθεσία, η σεζόν δεν αναμένεται το ίδιο αισιόδοξη για τους ανθρώπους του κλάδου.

Το τελευταίο διάστημα ακούμε πολλές φορές να λένε ότι υπάρχει έλλειψη σε εργατικά χέρια στον Τουρισμό και είναι λογικό από τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα οργανωμένο πλέγμα στήριξης αυτών των εργαζομένων, το οποίο να περνάει μέσα από την οχύρωση των εργασιακών σχέσεων, της προστασίας των συλλογικών συμβάσεων, της πάταξης των φαινομένων μαύρης εργασίας, της εξασφάλισης ενός διευρυμένου ειδικού εποχικού επιδόματος από τον ΟΑΕΔ που θα διασφαλίζει ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής για όλο το υπόλοιπο έτος.

Ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. είναι ο Τουρισμός να συνεχίσει να αποτελεί το δυνατό χαρτί της εθνικής οικονομίας, λειτουργώντας με διαφανείς όρους και με ξεκάθαρες εργασιακές σχέσεις. Ταυτόχρονα στόχος μας είναι η αναβάθμιση των Τουριστικών σχολών για την αναβάθμιση του επιπέδου των στελεχών του Τουρισμού.


Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος της χώρας μας θα πρέπει να είναι η διαφοροποίηση του τουριστικού μοντέλου με την ένταξη και άλλων μορφών τουρισμού που θα στηρίζονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε νησιού και κάθε περιοχής. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. προχώρησε στη θεσμοθέτηση ειδικού πλαισίου για την ανάπτυξη αυτών των μορφών τουρισμού, όμως η παντελής αδιαφορία της κυβέρνησης της Ν.Δ. έχει οδηγήσει στην αδράνεια και αυτή την πρωτοβουλία.

- Με τους γείτονες και συμμάχους μας τι γίνεται; Η ακραία ρητορική σε όλα τα επίπεδα από την πλευρά τους έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, φθάνοντας στο σημείο να αμφισβητούν ανοιχτά την κυριαρχία των νησιών μας. Μέχρι πού μπορεί να φθάσουν άραγε και πόσο θερμό εκτιμάτε ότι θα είναι το καλοκαίρι;

Η τουρκική ρητορική είναι σαφώς ακραία και ανησυχητική. Το μήνυμα προς την τουρκική ηγεσία είναι ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα θα προασπίσει την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα απέναντι σε οποιαδήποτε απειλή και ότι όλες οι πολιτικές δυνάμεις- όπως άλλωστε και ο ελληνικός λαός- στέκονται ενωμένες σε αυτήν τη θέση.

Από εκεί και πέρα θεωρώ ότι η εξωτερική πολιτική Ι.Χ. του κ. Μητσοτάκη κινείται χωρίς στρατηγική με αρχή, μέση και τέλος. Τα δίνει όλα στους συμμάχους μας είτε μιλάμε για όπλα στην Ουκρανία, είτε για επ' αόριστον παραχώρηση ελληνικών εγκαταστάσεων, χωρίς κανένα αντάλλαγμα και καμία εγγύηση. Με αποτέλεσμα και η Ελλάδα να εμπλέκεται σε επιπλέον κινδύνους και οι σύμμαχοί μας να μην ασκούν πιέσεις στην Τουρκία προκειμένου να τερματίσει την ένταση και να επιστρέψει στο τραπέζι.


Αντιθέτως οι δηλώσεις που μας ενθαρρύνουν «να τα βρούμε» αποθρασύνουν την Άγκυρα όλο και περισσότερο. Το ερώτημα είναι ποια είναι η στρατηγική για να μην φτάσουμε σε αντίστοιχο επεισόδιο με αυτό του "OrucReis" το 2020 ή να αποφευχθούν ατυχήματα; Και αν αύριο έχουμε μια επανάληψη αντίστοιχου επεισοδίου, οι σύμμαχοί μας θα μας στηρίξουν ή θα επιδείξουν την ίδια στάση με το 2020;

Εμείς έχουμε καταθέσει σχετικές προτάσεις εδώ και ενάμιση χρόνο για μια συγκροτημένη εθνική στρατηγική στα ελληνοτουρκικά, την εποχή που μπορούσαν να ασκηθούν πολύ περισσότερες πιέσεις στην Τουρκία. Αλλά η επικοινωνιακή διαχείριση των ελληνοτουρκικών από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία είναι εγκλωβισμένη στις εσωκομματικές αντιθέσεις της ΝΔ, οδηγεί σε επικίνδυνο αδιέξοδο. Επιτρέπει δε στους εταίρους μας να υπεκφεύγουν ανέξοδα από της ευθύνες τους για ευρωπαϊκή αλληλεγγύη προς την Ελλάδα και την Κύπρο, με την προτροπή «να τα βρείτε».


Αντιθέτως, δείχνουν άλλη στάση προς τη Σουηδία και τη Φινλανδία. Θεωρώ αυτονόητο ότι η Ελληνική Κυβέρνηση θα απαιτήσει, όποιες ευρωπαϊκές εγγυήσεις δοθούν στη Σουηδία και στη Φινλανδία κατά τη μεταβατική περίοδο μέχρι την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ, να δοθούν στην Ελλάδα και στην Κύπρο.



3 Ιουν 2022

Μερικές σκέψεις για την προσωρινή διαταγή και τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Του Χαράλαμπου Χριστόπουλου

Μερικές σκέψεις για την προσωρινή διαταγή και τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής.

1. Αρχικά συγχαρητήρια στους συναδέλφους γιατί αφενός προστάτευσαν προσωρινά τους ευάλωτους και αφετέρου έφεραν μια πολύ σημαντική απόφαση για το μέλλον.
Η πιθανολόγηση ευδοκίμησης της ακύρωσης της ρήτρας αναπροσαρμογής είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά.
2. Η απόφαση δεν αφορά τις επιχειρήσεις, αν και θεωρώ πολύ πιθανό να προσφύγουν και αυτές.
3. Στις 6 Ιουλίου η υπόθεση θα δικαστεί, εκτός αν πάρει και πάλι αναβολή εν όψει της - πιθανής - απόφασης του Αρείου Πάγου ώστε να γίνει εκεί Πιλοτική Δίκη.
4. Σε αυτή την πιλοτική δίκη θα κριθεί πιθανότατα το μέλλον της τσέπης όλων μας. Δεν υπάρχει κανείς μικρομεσαίος που δεν επηρεάζεται, νοικοκυριό ή επιχείρηση.
5.Απέναντι δεν βρίσκονται μόνο πανίσχυρα συμφέροντα αλλά και μια αδιανόητη στα χρονικά τιμολόγηση, εντελώς αντισυμβατική και αυθαίρετη που απλώς αδειάζει τις τσέπες των πολλών και γεμίζει τσέπες λίγων.
6. Η μάχη αυτή δεν είναι μόνο οικονομική και κοινωνική. Είναι και πολιτική. Υπέρμαχος της ρήτρας είναι η κυβέρνηση. Για αυτό και η ΔΕΗ είπε πως αν ακυρωθεί, η κυβέρνηση θα πέσει.



1 Ιουν 2022

Παραπομπή σε δίκη 14 κατηγορουμένων αναφορικά με την περιβόητη υπόθεση των πλαστών και αγύριστων δανείων του Ταμείου Αλληλοβοήθειας του Yπουργείου Πολιτισμού

Δημοσίευση στο Facebook του Χριστόφορου Βερναρδάκη

Την παραπομπή σε δίκη 14 κατηγορουμένων αναφορικά με την περιβόητη υπόθεση των πλαστών και αγύριστων δανείων του Ταμείου Αλληλοβοήθειας του Yπουργείου Πολιτισμού διατάζει το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών. 
Πρόκειται για τη σκανδαλώδη υπόθεση των εικονικών δανείων που χορηγούσε το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού, κατά την περίοδο 2012-2014 σε υπαλλήλους του υπουργείου, τα οποία όμως όπως αποδείχτηκε ουδέποτε οι ίδιοι είχαν λάβει. 
To Δικαστικό Συμβούλιο με το υπ΄ αριθμόν 1876/2022 βούλευμα που εξέδωσε, αποφάσισε την παραπομπή των 14 συνολικά προσώπων σε δίκη, υιοθετώντας πλήρως την πρόταση της αντεισαγγελέως Πλημμελειοδικών Αθηνών. 

Τρία χρόνια τώρα, η εικονιζόμενη Υπουργός συγκαλύπτει τις υποθέσεις μεγάλων κακουργηματικών σκανδάλων στο Υπουργείο της. Χρησιμοποιεί μάλιστα και ορισμένους από τους εμπλεκόμενους σε θέσεις ευθύνης. Ταυτόχρονα, έχει εξαπολύσει μία τεράστια επίθεση διώξεων στους υπαλλήλους του Υπουργείου που υπερασπίστηκαν τη διαφάνεια και τη νομιμότητα. 

Τώρα, είναι εξαναγκασμένη να ασκήσει τα εκ του Νόμου πειθαρχικά της καθήκοντα. Μέχρι τώρα το απέφευγε, κινούμενη στα όρια της Παράβασης Καθήκοντος. Αλλά τώρα....

Κόμματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις, σύλλογοι εργαζομένων καλούνται να δράσουν και να δώσουν ένα τέλος στην κακοδιοίκηση της διαπλοκής και της συγκάλυψης.